Ireland diary

Po powrocie do domu czas na krótkie podsumowanie mojej irlandzkiej przygody. Od kilku dni zbieram się, żeby powybierać najładniejsze zdjęcia z odwiedzonych miejsc. Pomimo tego, że nie miałam za dużo czasu na zwiedzanie fotografii nazbierałam sporo. Wszystkie odwiedzone przeze mnie miejscowości (oprócz stolicy) znajdowały się na południu Irlandii niedaleko miejscowości, w której mieszkałam. Także pozostawiam Was ze zdjęciami i krótkimi opisami. Mam nadzieję, że Wam się spodoba. Enjoy! (;  

Cappoquin 
Jest to miasto w zachodnim hrabstwie Waterford położone nad rzeką Blackwater. Tutaj mieszkałam i pracowałam. W miasteczku znajdują się dwa sklepy spożywcze, dwie apteki, poczta oraz uwaga.. sześć pubów. Na ostatnim kolażu możecie zobaczyć mój widok z okna <3 

Dungarvan
Miasto portowe znajdujące się u ujścia rzeki Colligan w hrabstwie Waterford. Jest to najbliższe Cappoquin większe miasto, gdzie znajdują się większe sklepy spożywcze, a także malutka galeria handlowa "Dungarvan Shopping Centre".


Youghal
Miasto portowe w hrabstwie Cork. Youghal jest położony u ujścia rzeki Blackwater. W mieście znajduje się wiele zabytków - jednym z nich jest najbardziej charakterystyczna budowla dla miasta - "Clock Gate Tower", którą możecie zobaczyć na poniższym zdjęciu. Jest to brama zbudowana w 1777 roku, która w późniejszych latach pełniła funkcje więzienia. Co ciekawe, miasto ma bardzo bogatą historię i było jednym z najbardziej popularnych portów w kraju. 
Cork
Drugie co do wielkości miasto w Irlandii, leżące przy ujściu rzeki Lee do Morza Celtyckiego. Cork odwiedziłam, aby zrobić zakupy i kupić pamiątki dla najbliższych. Podczas szybkiego spaceru po centrum miasta powstało kilka zdjęć.  


Dublin
Stolica i największe miasto Irlandii, które mnie po prostu urzekło. Miasto jest położone nad Morzem Irlandzkim u ujścia rzeki Liffey, która dzieli Dublin na dwie części Northside oraz nowocześniejszą i bardziej zamożną Southside. Wartą zauważenia dla turystów jest kulturalna dzielnica Dublina, czyli Temple Bar. Słynie ona z instytucji kulturalnych - galerii sztuki, teatrów, a także z wielu knajp, pubów i restauracji. Jeśli chcecie zobaczyć więcej Dublina zapraszam do obejrzenia filmiku -> klik. (;






























To tyle o Irlandii. Na pewno jeszcze tu wrócę. Na chwilę obecną szykuję się do kolejnej, prawdopodobnie ostatniej w tym roku podróży. Mam nadzieję, że będzie bardziej słonecznie niż na zielonej wyspie. Chociaż na ilość deszczu przez te prawie trzy miesiące nie mogłam narzekać. Mam nadzieję, że Was nie zanudziłam. ;) Enjoy! 

Share this: